Cumartesi, Mart 12, 2011

ATATÜRK'ÜN VATAN VE MİLLET SEVGİSİ



"Gelecekte şunu yapacağım, buraya gideceğim." diye hayaller kurar mısınız? Ben çok kurarım. Klasik bir başlangıç olacak ama, yine böyle oturmuş hayal kuruyordum. Mesleğimi ediniyorum ve ödül olarak İngiltere'ye tatile gidip, Londra'da bir otelde kalıyorum. Tatil boyunca geziyorum. Derken Londra'da yaşamaya karar veriyorum.
Sonra kendime geldim birden. Yüzümde bir tebessümle odamdan çıkarken, Atatürk'ün resmi ilişti gözüme. Yanında da şu sözü yazıyor; "Ben gerektiği zaman en büyük hediyem olmak üzere Türk milletine canımı vereceğim." Milletini bu kadar seven bir önderin kurduğu devletten ayrılmak olur mu? diye sordum kendime. Biz de onu çok sever ve sayarken, sadece keyif için başka bir ülkede yaşamak doğru mu? Bence hayır.
M. Kemal tüm ömrünü bu vatan, bu millet için harcadı. Halkı bilinçlendirmekle başladı işe. Değişik yerlerde kongreler vererek, genelgeler yayınlayarak vatanın önemini anlattı. Birlik ve beraberliği sağladı. O da yetmedi, ön saflarda Mehmetçik ile birlikte savaştı düşmana karşı. Hatta ölümden döndü. Türkiye Cumhuriyeti'ni kurdu. "Benden bu kadar, artık gerisi size kalmış." deyip köşesine mi çekildi? Hayır. Halkın eğitim, öğretim görmesini sağladı. Devrimler yaptı. Seyahatler düzenleyerek yurdun her yanını gezdi, halkla ilgilendi. Türk Dil Kurumu'nu ve Türk Tarih Kurumu'nu kurdu.
Peki tüm bunları maddi bir karşılık için yaptı? Hayır. Vatanını ve milletini sevdiği, Türk milletinin daha iyi bir şekilde yaşaması gerektiğini düşündüğü için yaptı. Diğer türlü; padişahın Anadolu'daki isyanları durdurmasını istediğinde, halkı içten içe uyandırmak yerine, isyanları bastırıp ücretini alabilir ve bundan sonra hep padişahın yanında olup, onun bir dediğini iki etmeyebilir, karşılığında aldığı parayla iyi bir hayat sürebilirdi. Ama O, tüm bunları bırakıp, hiçbir karşılık beklemeden milleti ve vatanı uğruna çalıştı. İşte bu yüzden seviyorum Atatürk'ü, bu yüzden O'na saygımız büyük.
Sanırım Londra, bensiz de Londra olabilir. Ben bir Türk genci olarak ülkemde kalacağım ve ülkem için çalışacağım.

Burcu ARI
Söke Hilmi Fırat Anadolu Lisesi
9-B1 424

Hiç yorum yok: